Pages

Thursday, June 7, 2012

Mungkin tiada tajuk.



Bismillahirahmanirahim..

Sedikit coretan pada malam ini, sebagai satu hint untuk melajukan lagi jemari ini menulis selepas ini.

Berbagai isu bermain di kepala untuk dijadikan bahan utama dalam penulisan kali ini. Sebabnya sudah lama tidak mengupdate blog.

Allah.. banyak perkara yang sudah berlaku dalam hidup selama beberapa bulan ini. Allah, hamba apakah seperti ini. Mulut sentiasa menyatakan kecintaan kepadaMu, tetapi tindakan ini, tidak sehebat mana pun. Memang jeles melihat sahabat2 yang hebat berdakwah dengan penyampaian dakwah mereka yang berkesan. Aku?? Hanya pandai berangan-berangan.

Pernah sekali aku dijemput ke ceramah sempena Hari Ibu di Merbau Pulas. Allah, entah apa yang aku sampaikan. Kata sahabat yang meng’adjust’ aku untuk ceramah nie, ini satu permulaan yang baik dalam usaha untuk melebarkan sayap kepada masyarakat.


Sesuatu yang baru dalam diri saya!


Terkesan dengan kata-kata murabbi semasa Kem Tahun Akhir pada bulan lepas. Masalah mahasiswa adalah hanya pandai memberikan idea-idea yang idealistik. Tetapi apabila sampai tahap untuk melaksanakan kepada masyarakat ramai yang gagal. Kenapa?

Saya lontarkan persoalan ini kepada anda!

Saya semakin menghampiri detik-detik terakhir dalam pengajian di peringkat ijazah di UKM ini. Apa sahaja yang aku buat sepanjang tiga tahun ini..? Saya lontarkan persoalan ini kepada diri saya sendiri. (^__^).

-----------------------------------------------------------


Sebenarnya, saya baru je balik dari Malam Tadabbur Kasih bersama pimpinan ISIUKM sesi 12/13, mantan-mantan pimpinan, crew FII 12 dan pimpinan PMUKM. Terasa ukhhwah yang saya rasa tidak seperti dulu. Kenapa? Mungkin sekarang masing sibuk dengan hal masing-masing. Saya sendiri yang masih serabut kepala dengan beberapa hal yang belum disetelkan. Insyallah moga Allah mudahkan. 


Saya sangat rindukan suasana dan insan-insan ini..;(

Apa-apa pun cinta dan kasih-sayang saya buat mereka masih sama. Dan ikatan ukhhwah ini akan saya pegang erat sampai bila-bila!.


Akhir kalam, moga Allah redha dengan kalam saya pada malam ini.
Ambillah apa yang baik, dan buang apa yang keruh~

Wassalam.



7 comments:

  1. Nothing to say, maybe.. ^_^, gud job dear!

    ReplyDelete
  2. moga Allah bersamamu sahabat..
    ^_^, miss you.
    Family Legasi

    ReplyDelete
  3. tq sbb rindu saya... jemput la bertandang ke kediaman saya...

    ReplyDelete
  4. terbaik..! sahabat mithali.. :) semoga langkahan itu tidak terhenti di sini.. teruskan perjuangan sehingga ke titisan darah terakhir..

    ReplyDelete