Pages

Saturday, June 9, 2012

Ini Jawapan Saya ~


Sudah berbulan lamaran ini diterima.
Sudah berbulan perkara ini bermain di minda.

Sudah lama kami merancang. Ini kesudahannya.
Hajat ke sana…

Bismillahirahmirahim.. Moga Allah redha~

Kepada sahabat dan sahabiah ku, mungkin ini jawapan yang dapat diberikan buat masa ini.

Tentang lamaran untuk ke Mesir. Ketahuilah sememangnya mengambil kursus bahasa adalah salah satu perancangan setelah saya bergraduasi nanti. Ya. Kursus bahasa. Sudah lama saya mencari apa lubang yang saya boleh tembus untuk ke kursus bahasa, tak kisah bahasa Arab ataupun English. Kenapa kursus bahasa? Kerana saya melihat ia satu perkara yang sangat penting pada masa sekarang.

Pertama kali, apabila sahabat saya (roommate) bagitahu tentang PMFPI akan buat kursus bahasa kat Mesir saya sangat gumbira, ialah bagai orang mengantuk disorongkan bantal. Terus mengatakan jawapan ya. dan saya terus bagitahu pada keluarga tentang program ini, dan Alhamdulillah seperti dijangka keluarga tiada masalah.

Tetapi kini, apabila sesuatu yang kita tidak jangka.. Allah memberi petunjuk lain. Dengan harga tiket yang semakin tinggi dan tuntutan sebagai mahasiswa di UKM yang belum selesai, Allah seakan-akan memberi petunjuk untuk menangguhkan dahulu pemergian ke Mesir ini. Dan begitu juga apabila saya minta pendapat abang, dia juga mengatakan demikian iaitu menangguhkan sebentar pemergian ke Mesir.


Nah!. Inilah jawapan saya kepada anda. Mungkin kali ini bukan rezeki saya untuk ke sana. Tetapi, nekad di hati saya akan pergi juga nanti. Insyallah. Saya bukan sengaja nak menyusahkan orang lain, tetapi saya telah mencuba untuk meluluskan pemergian saya ke sana. Tetapi….

Saya memohon maaf kepada pihak yang terlibat andai jawapan saya ini, memberi kesan kepada gerak kerja kalian selepas ini. Hajat saya tetap akan diteruskan. The time will come. Saya akan berusaha ke arah itu. Hal ini kerana, saya sedih apabila tidak dapat membaca kitab-kitab Arab yang mana kita tahu, terdapat pelbagai ilmu di dalamnya. Terus saya nekad untuk ambil kursus bahasa ini. Biarlah saya dapat belajar kitab-kitab Arab dan dapat ajarkannya kepada masyarakat.. Insyallah..



Sekian, Moga Allah redha..~
Asiyah Yusra

No comments:

Post a Comment